SOW… De Office Warming gisteren was een groot succes! De 100+ gasten hebben van de 700 biertjes, 25 flessen wijn en 40 pizza’s weinig overgelaten en in ruil daarvoor een aantal mooie cadeaus voor de wall of fame meegebracht. Zo kregen we van My name is E bijvoorbeeld een Barbie, om het tekort aan vrouwelijke energie enigszins te compenseren. Wakoopa kwam met een heuze paninimaker op de proppen, waarmee dit weekend de eerste panini’s al zijn gegrilld. Champagne drinken we tegenwoordig uit onze NLtracks flutes. Verder valt het komende jaar 6x de Millionaire op de mat dankzij Valsplat. De American Chamber of Commerce nam naast twee boeken enkele onmisbare items mee, zoals een golfballenset en een AmCham-stropdas. Hoe hebben we zonder gekund?

En dan de sprekers. We laten er niet te veel over los, want je had er natuurlijk gewoon bij moeten zijn, maar uiteraard staat het nodige online. Eerst werden we ingewijd in de organisatie en marketing strategie van de Scientology kerk. Er is natuurlijk veel controversie rondom deze organisatie, maar dit neemt niet weg dat het ze is gelukt om met behulp van vrijwilligers uit te groeien tot een organisatie met 10 miljoen leden. Je zou kunnen zeggen dat Wikipedia hier nog een puntje aan kan zuigen.

Daarna betrad Andrei Alexandrov het podium: een Bulgaarse ondernemer in de “Adult Industry” die inmiddels in London woont. Hij zou het gaan hebben over hoe deze industrie enorm voorloopt op de rest van het internet (vele innovaties komen hiervandaan) en wat wij daarvan kunnen leren. Het leek er echter op dat hij zich al eerder die dag iets te veel vermaakt had in de stad, dus inhoudelijk is er weinig van de presentatie terecht gekomen. Wel één opsteker: de adult industry is enorm gebaat bij de toename van het aantal laptops, omdat deze vaak met ingebouwde webcam komen, waar zij weer op kunnen inspelen.

Tenslotte nog wat links naar foto’s van de avond. Als je zelf nog foto’s online hebt staan, reageer dan even op deze post.